zaterdag 2 augustus 2014

24 juli t/m 1 augustus

24 juli vertrokken wij uit Vilagarcia de Arouso.  Beetje rommelige grote stad oude gebouwen, vaak verwaarloosd, met veel lelijke oostblok-achtige nieuwbouw. Naast een behoorlijk commerciele haven wel een heel goede en beschutte Marina.  Ook met vriendelijk personeel en goed bewaking.
We zeilden 's middags naar San Vinciente  en gingen na een rustige zeiltocht met mooi weer voor anker.  vlak voor een kleine haven.  Hier hoorden wij van onze goede vriend Gerrit Bakker waar ik samen de oversteek naar Brest heb gemaakt en met wie wij samen met Joos en Inge zo'n prachtige zeiltocht langs de Bretonse zuidkust maakten, dat hij een heel slecht en verdrietig bericht van de oncoloog te horen had gekregen.  Wij besloten om naar huis te vliegen om in deze zware tijd bij Joos en Gerrit te zijn. De volgende dag vroeg terug naar Vilagarcia en 26ste op het vliegtuig naar Nederland.

Van Gerrit heb ik nog een groot aantal foto's van onze prachtige zeiltocht naar Brest gekregen die ik zal verwerken in deze webblog zodra we local wifi hebben. Omdat mijn eigen i-phone weg is ben ik zelf al die foto's kwijt.

Donderdag 31 juli vlogen we weer terug naar Santiago de Compostela en kwamen we weer aan boord van Shiva 's middags om 17 uur.